6 cech idealnego biura

10 najczęściej popełnianych błędów przy aranżacji wnętrz
10 najczęściej popełnianych błędów przy aranżacji wnętrz
6 grudnia 2017
Dlaczego warto skorzystać z projektanta wnętrz?
Dlaczego warto skorzystać z projektanta wnętrz?
13 grudnia 2017
6 cech idealnego biura

Biuro to miejsce, w którym spędzamy zwykle więcej czasu w ciągu dnia, niż czas spędzany w domu. Warto więc zadbać o to, aby biuro było komfortowe dla pracowników i sprzyjało budowaniu pozytywnej atmosfery pracy.

Jak zaaranżować biuro, aby było biurem idealnym? Czym wyróżnia się idealne biuro? Podajemy 5 cech biura idealnego.

Co poza komunikacją?

Dla większości pracowników, pierwszą odpowiedzią, która nasuwa się po zadaniu pytania „jakie powinno być idealne biuro?” jest – takie, do którego mogę łatwo dojechać. Naturalnie, skoro spędzamy w biurze ok. 8h w ciągu całego dnia, to chcemy poświęcić jak najmniej czasu na dojazd i powrót do domu. Ale pomijając czysto lokalizacyjne aspekty, ważne jest również, żeby przestrzeń biurowa była przyjazna i spełniała podstawowe oczekiwania.

  1. Funkcjonalność – przygotowanie przemyślanej aranżacji powierzchni

Przede wszystkim powierzchnia biura musi być funkcjonalna. Już podczas projektowania warto pomyśleć o przyszłości i ewentualnych zmianach. Łatwość modyfikacji wnętrza do nowych potrzeb jest zdecydowanie atutem. Kolejnym istotnym aspektem jest komfort pracy, oświetlenie, zapewnienie odpowiedniej temperatury oraz dostępu do pomieszczeń sanitarnych.

 

  1. Wygodna i dobrze wyposażona kuchnia

Kolejnym elementem zaplecza powinna być dobrze przemyślana kuchnia. Przyjemnie jest mieć możliwość przygotowania posiłku w odpowiednich warunkach i spożycia go przy wygodnym stole, siedząc na wygodnym krześle. Podstawą jest również możliwość umycia zużytych naczyń nawet, jeśli biuro dysponuje zmywarką. Dodatkowym atutem z cała pewnością będzie wyposażenie kuchni w podstawowe naczynia oraz ekspres do kawy.

  1. Ergonomiczne biurka i krzesła

Urządzając biuro zwróć uwagę nie tylko na wygląd wybieranego wyposażenia, ale także na jego ergonomię. Twoi pracownicy mają spędzać przy swoich biurkach kilka godzin dziennie. Dlatego, dbając o ich komfort pamiętaj, żeby biurko i krzesła dobrane były przede wszystkim pod kątem zdrowia kręgosłupa.

  1. Odpowiedni nawiew

Nie każde biuro posiada klimatyzację i nie każde biuro jej wymaga. Ważne jest jednak, aby przepływ powietrza był możliwy. Jeśli urządzasz biuro w starym budownictwie bez dodatkowych systemów wentylacyjnych czy klimatyzacji, zastanów się nad zagospodarowaniem przestrzeni. Powinna być wypełniona w taki sposób, aby w dowolnym momencie możliwe było przewietrzenie pomieszczenia, bez narażania osób, które w nim przebywają, na „przewianie”.

  1. Miejsce spotkań

Jeśli Twoi pracownicy prowadzą rozmowy z Klientami, w Waszym biurze odbywają się spotkania zespołowe lub odwiedzają Was Klienci, zadbaj o odosobnione pomieszczenie na takie spotkania. To zdecydowanie poprawi komfort prowadzonych rozmów, przy jednoczesnym utrzymaniu komfortu osób, które w tych spotkaniach czy rozmowach nie uczestniczą.

  1. Zaplecze higieniczno-sanitarne

To termin bardzo techniczny, jednak niesie za sobą istotne znaczenie. Higieniczna i ergonomiczna toaleta to podstawa. Powinna być miejscem nie tylko estetycznym, ale też, w miarę możliwości odosobnionym. Dobrze, gdyby toaleta wyposażona była w łagodne produkty zapachowe, a przestrzeń zaaranżowana w taki sposób, który nie sprawia problemów z użytkowaniem pomieszczenia w takim celu, dla jakiego istnieje.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *